Google Adwords

Wanneer over internet marketing gesproken wordt, komt u al snel uit op Google AdWords. Google Adwords, is kort gezegd het instrument om snel bovenaan in Google te komen om zo meer naamsbekendheid te genereren voor uw bedrijf als dat via de organische weg niet lukt. Organische zoekresultaten zijn de niet betaalde zoekresultaten.

Met Google AdWords worden advertenties getoond in de Google resultaten. Als geïnteresseerde klanten op de advertentie klikken, worden ze doorgestuurd naar de website. Google AdWords maakt gebruik van de zogeheten cost-per-click. Hierdoor betaalt u niet per vertoning van uw advertentie, maar per persoon die het bericht aanklikt. U kunt een dag budget instellen en een goede planning maken. Daarnaast kunt u ook aangeven wat u maximaal per klik wenst te betalen. Daarnaast is het ook nog zo dat u zelf de zoektermen, advertentieteksten, regio en landingspagina (de bestemmingspagina waarop de bezoekers komen nadat ze op uw advertentie hebben geklikt) instelt.

Rijksweg 79
1411 GE Naarden
info@independens.nl
085 0185109

Google

gebruikers

  • 95% van alle zoekers gebruikt Google
  • 23% van alle aankopen worden online gedaan

Met welke zoekwoorden komen de bezoekers van uw website bij u binnen? Sommige van die zoektermen dienen uitgesloten te worden om uw campagne zo goed mogelijk af te stemmen op degenen die daadwerkelijk zoeken naar uw diensten of producten.

Het beheer dat wij voor u uitvoeren is bedoeld om constant de campagne te optimaliseren om zodoende een voorsprong op uw concurrenten te realiseren. Daarvoor is regelmatige analyse van alles wat met uw Google Adwords campagne te maken heeft erg belangrijk.

De Google adwords campagnes van Independens

Stap 1: Het bepalen van de doelen:
Doelen kunnen verschillend van aard zijn. Zo kan een aankoop het doel zijn en voor de ander een ingevuld contact formulier. Wanneer de doelen bekend zijn kunnen er conversie trackers geplaatst worden om te bekijken of deze doelen ook gehaald worden

Stap 2: De beste keywords selecteren:
Het succes van een goede campagne valt of staat bij het gebruik van de juiste zoekwoorden. Aan de hand van de gestelde doelen, inbreng van de klant, analyse van de concurrentie en eigen onderzoek, selecteren we de juiste keywords.

Stap 3: Slechte keywords uitsluiten:
Niet altijd wilt u dat een advertentie weergeven wordt. Een zoekopdracht met het woord gratis of slecht er in zal bijvoorbeeld niet snel een klik of betalende klant opleveren. Deze woorden zijn uit te sluiten van een campagne of bij een zoekwoord.

Stap 4: Het bieden op keywords:
Het bod in combinatie met de relevantie bepaalt de positie. Wat het beste bod is heeft dus ook te maken met wat de concurrentie doet. Het bieden op verschillende keywords is een continue proces.

Stap 5: Sterke advertenties ontwerpen:
Goede advertentie teksten zorgen voor meer clicks. Daarnaast zijn ze erg belangrijk voor Google om de relevantie te bepalen. Goede Google Adwords advertentie teksten zorgen dus ook voor lagere kosten per click.

6: Landing Page ontwikkelen:
Soms is het verstandig aparte pagina’s te ontwerpen waar de bezoeker naar toe gestuurd wordt na het klikken op een advertentie. In dit stadium ontwerpen we specifieke pagina’s voor de campagne.

Google Adwords campagnes werken het beste wanneer de resultaten continue onderzocht worden en aan de hand van de bevindingen verbeterd worden.

Het resultaten onderzoek is daardoor ook één van de belangrijkste onderdelen van een Google Adwords campagne. Een Google Adwords Campagne heeft altijd even tijd nodig om de juiste resultaten te behalen. Tijdens het monitoren van u campagne houden wij alle relevante resultaten onder de loep.

Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Rijksweg 79
1411 GE Naarden
info@independens.nl
085 0185109

TOP