Conversies met Google Ads.
Conversies met Google Ads genereren is één van de doelen die je kan hebben. Conversies zijn doelen zoals bijvoorbeeld een contactformulier dat ingevuld moet worden. Een conversie kan verschillen per onderneming. Als je bijvoorbeeld een App hebt dan wil je dat deze wordt gedownload. Het downloaden van de App is dan de conversie. Conversies met Google Ads genereren begint bij het bepalen van jouw doel. Daarna is het een kwestie van de juiste tools gebruiken zoals Google Analytics om alles in te stellen. Wanneer je nog geen campagne hebt dan kunnen wij ook helpen met een Google Ads campagne opzetten of Google Ads campagne beheer.
Conversies met Google Ads begint bij je website.
Het genereren van conversies met Google Ads begint met het instellen van een meetinstrument in je website. Google Analytics is daar geschikt voor.
Laten we als voorbeeld een ingevuld contactformulier nemen. Wanneer een contactformulier wordt ingevuld dan is dat doel behaald. Wij stellen een conversiecode in die deze telling bijhoudt. Zo kunnen wij ook zien hoe deze conversie tot stand is gekomen. Conversies met Google Ads worden onder een apart kopje vertoond. Want conversies kunnen natuurlijk ook gegenereerd worden via sociale media of website optimalisatie. Op deze manier heb je een overzicht van resultaten van de verschillende soorten campagnes.
Nadat het meetinstrument in jouw website is geïmplementeerd wordt deze data gekoppeld aan jouw Google Ads campagne. Op deze manier zien wij welke zoekwoorden en advertenties conversies genereren.
Los van alle koppelingen zijn er natuurlijk ook andere diensten die bijdragen aan meer conversies via jouw website. Denk bijvoorbeeld aan de bijdrage die verschillende soorten video’s kunnen leveren zoals professionele bedrijfsvideo’s of professionele productvideo’s. Omdat de website de basis is kan er ook gekeken worden naar content optimalisatie.
Wij kunnen je helpen.
Onze specialisten kunnen je ook helpen bij het opzetten en beheren van je Google Ads campagnes.
Google Ads campagne opzetten
Wij zetten jouw campagne op met jouw doelen als uitgangspunt. Lees meer…
Google Ads campagne beheer
Het beheer van een Google Ads campagne is er om te zorgen dat de campagne goed blijft draaien. Lees meer…
Laat je gegevens achter.
Wij nemen graag contact met je op.
Koppeling Analytics en Google Ads
De koppeling tussen Google Analytics en Google Ads maakt de statistieken overzichtelijk. Met deze statistieken bepalen wij de vervolgstappen.
Een R.O.I. strategie.
R.O.I. is de afkorting voor Return On Investment. Een R.O.I. berekenen is een onderdeel wat het succes bepaalt van jouw Google Ads campagne. Wat kost de campagne en wat moet het opleveren? Als deze vragen zijn beantwoord dan hebben we een duidelijker beeld van de verwachtingen.
Binnen jouw Google Ads campagne hebben wij de mogelijkheid om de hele campagne daar op in te stellen. Stel dat een aanvraag via jouw website niet meer dan € 10,- mag kosten. Met deze informatie stellen wij de Google Ads campagne in. Zo weten wij wanneer jouw campagne rendabel is.
Genoeg redenen om het genereren van conversies met Google Ads aan ons over te laten.
Ons team van Google specialisten heeft jarenlang ervaring in het beheren en optimaliseren van Google Ads campagnes. Naast de technische kennis hebben wij de commerciële inzichten en weten wij wat internetgebruikers stimuleert om een aankoop of aanvraag te doen. Conversies met Google Ads genereren moet je aan ons overlaten.
Technische kennis
Onze specialisten hebben de technische kennis om alles voor jouw in te stellen.
R.O.I. strategie
Wij berekenen vooraf wat een Google Ads campagne je moet opleveren.
Commercieel inzicht
Wij weten wat er moet gebeuren om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep een aanvraag of aankoop doet.
Rapportages
Je ontvangt maandelijks een rapportage van de behaalde resultaten.
Verschillende elementen voor het genereren van conversies met Google Ads.
Conversies met Google Ads genereren gebeurt door een aantal tools met elkaar te koppelen. De fundering hiervan is jouw website of webshop. Dit is namelijk waar de conversie plaatsvindt. Van al deze tools hebben wij de kennis.
Analytics
Google Analytics is een meetinstrument van Google. Met Google Analytics kunnen alle acties die worden ondernomen om op de website te komen en alle activiteiten die op de website plaatsvinden worden bijgehouden. Hier vind je dan ook duidelijke overzichten van de activiteiten op je website.
Website
Voor het genereren van conversies met Google Ads is de website de basis. In de website worden de conversiecodes geïmplementeerd. Hierdoor kunnen we zien wanneer een bezoeker bijvoorbeeld een contactformulier invult.
Webshop
Conversies zijn natuurlijk ook te meten binnen je webshop. Het doel is anders dan bij een website. Bij een webshop draait het om de verkoop. Met Google Analytics wordt binnen je webshop een conversiecode geïmplementeerd.
Google Ads
Google Ads is het advertentieprogramma van Google. De gegevens van Google Analytics worden geïmporteerd zodat er een overzicht is van het aantal conversies. Met deze gegevens bepalen wij de volgende stappen.
Meer dan alleen conversies met Google Ads genereren.
Een Google Ads campagne kent verschillende fases. Conversies genereren is het uiteindelijke doel. Voor zowel bestaande campagnes als nieuwe campagnes stellen wij conversies in. Als je nog geen Google ads campage hebt dan kunnen wij je ook helpen bij het opzetten hiervan.
Google Ads campagne opzetten
Maak gebruik van onze ervaring
Dankzij ons team van Google specialisten is jouw Google Ads campagne in goede handen. Een Google Ads campagne opzetten is onderdeel van onze dagelijkse taken. Lees meer…
Google Ads campagne beheer
Laat Google Ads beheer over aan een specialist
Onze Google specialisten beheren al jarenlang Google Ads campagnes voor ondernemers in verschillende branches. De kennis en de ervaring die wij hebben zijn redenen om Google Ads beheer uit te besteden. Lees meer…