Content optimalisatie.
Jouw website bestaat voor het grootste gedeelte uit content. Je kan denken aan teksten, foto’s en video’s. Zowel je website bezoekers als de zoekmachine lezen deze content. Met content optimalisatie wordt deze inhoud verbeterd. Voor de zoekmachine passen wij de teksten aan zodat de robot van Google makkelijk kan lezen waar de inhoud over gaat. Op deze manier wordt jouw website beter geindexeerd en dus ook beter gevonden in Google. Naast de zoekmachine zijn jouw website bezoekers natuurlijk heel belangrijk. Wat jij wil is dat ze een aankoop doen of een offerte aanvraag.
Landingspagina’s.
Het kan zijn dat je er weleens van gehoord hebt. Landingspagina’s zijn pagina’s die speciaal ingericht worden voor de zoekmachine Google. De naam zegt het eigenlijk al, het zijn pagina’s waar de bezoeker op land. Deze pagina’s worden verborgen in het menu van je website maar zijn wel leesbaar voor de zoekmachine. Voor specifieke zoekwoorden maken wij aparte pagina’s die hiervoor ingericht worden. Deze landingspagina’s worden voorzien van unieke content die relevant is voor de zoekers op Google. Landingspagina’s zijn dus ook een onderdeel van content optimalisatie maar kunnen ook gebruikt worden voor Google Ads campagnes.
Laat content optimalisatie over aan een specialist.
Laat onze specialisten jouw website content optimaliseren. Met een website optimalisatie scan bepalen wij vooraf wat er allemaal verbeterd kan worden aan de inhoud van jouw website. In dit voortraject worden de zoekwoorden bepaald en de opbouw van de content. Samen met jouw als ondernemer winnen wij informatie in over je producten en diensten zodat de content aansluit bij jouw bedrijfsvoering.
Rapportages
Inzichtelijk maandelijkse rapportages van de voortgang van onze werkzaamheden.
Resultaat
Het doel wat wij vooraf bespreken is het uiteindelijke resultaat.
Gespecialiseerd
Wij hebben de specialisten in huis voor content optimalisatie.
Communicatie
Dit is de fundering van onze samenwerking, heldere en duidelijke communicatie.
Wij kunnen je helpen.
Onze specialisten kunnen je helpen bij het het optimaliseren van je content, de technische kant van je website en je website analyseren met de website optimalisatie scan.
Website optimalisatie scan
De website optimalisatie scan bestaat uit een aantal onderdelen. Lees meer…
Technische optimalisatie
Hiermee wordt de technische kant van je website verbeterd voor een fijne bezoekerservaring. Lees meer…
Laat je gegevens achter.
Wij nemen graag contact met je op.
Content optimalisatie: teksten, foto’s en video’s.
Content op je website bestaat uit 3 onderdelen. Teksten foto’s en eventueel video’s. Deze 3 onderdelen dragen bij aan zowel het leesgemak van je bezoekers als de indexatie van de zoekmachine.
De impact van teksten.
De impact van teksten is eigenlijk redelijk duidelijk. Want zowel de zoekmachine als de website bezoekers kunnen teksten lezen. Dit is een kwestie van bepalen welke zoekwoorden passen bij de inhoud van je pagina en daar de teksten omheen schrijven. De balans tussen de zoekmachine en de bezoeker is hierbij een belangrijk onderdeel. Goede tekst met duidelijke kopteksten en de juiste inhoud voor een bezoeker om actie te ondernemen.
De impact van foto’s.
Content optimalisatie wordt ook gedaan aan de hand van foto’s. Hierbij is het anders dan het optimaliseren van de teksten. Jouw website bezoekers kunnen wel de foto’s bekijken en begrijpen maar voor de zoekmachine is dit nog heel lastig. Toch is hier een oplossing voor. De foto’s kunnen voorzien worden van zogeheten ALT TAG. Hiermee geef je de zoekmachine een beknopte omschrijving. Op deze manier begrijpt de zoekmachine Google wat de inhoud is van deze foto’s.
De impact van video’s.
Video’s leveren een grote bijdrage aan content optimalisatie. Helemaal in combinatie met YouTube. Video’s geven je bezoeker relevante informatie over jouw bedrijf. In plaats van teksten lezen kunnen ze met één simpele klik jouw bedrijf leren kennen. Wanneer de video’s eerst geplaatst worden op YouTube en vervolgens ingesloten worden in jouw website dan kan je de video’s voorzien van omschrijvingen. Want ook hier geld dat de zoekmachine Google de inhoud van jouw video’s niet begrijpt. Dankzij de omschrijving bij de video levert dit een grote bijdrage aan content optimalisatie.
Waar te beginnen.
Voordat wij kunnen beginnen aan het optimaliseren van je content moeten wij eerst alles in kaart brengen. Welke pagina’s heb je allemaal in je website? Wat zijn de kernwoorden of de belangrijkste producten en diensten en welke zoekwoorden moeten er gebruikt worden? Dit brengen wij in kaart met de website optimalisatie scan.
Wat gebeurd er na het scannen van je website.
Nadat wij je website hebben gescand ontstaat er een duidelijk beeld van de huidige situatie. Met deze informatie kunnen wij beginnen met het bepalen van een strategie. De selectie van de zoektermen is hier een onderdeel van. Nu we weten wat de huidige situatie is en met welke zoektermen wij de website gaan optimaliseren kunnen wij alle informatie verzamelen over jouw bedrijf. Zijn er nieuwe landingspagina’s nodig of zijn de huidige pagina’s voldoende om te herschrijven?
STAP
1
Analyseren
Wat is de huidige situatie? en hoe sta je er nu voor online?
STAP
2
Strategie bepalen
Op welke zoekwoorden gaan we ervoor zorgen dat je doelgroep bij jou terecht komt?
STAP
3
Implementeren
Aan de hand van de strategie die we hebben bepaald gaan we aan het werk voor jou.
STAP
4
Monitoren
Constant bijhouden wat er gebeurt met de juiste meet instrumenten.
STAP
5
Optimaliseren
Aan de hand van de cijfers je internet marketing blijven verbeteren.
Website optimalisatie scan
De website optimalisatie scan bieden wij kosteloos aan.
De website optimalisatie scan bestaat uit een aantal onderdelen. De content van je website wordt volledig in kaart gebracht en de technische kant. Lees meer…
Technische optimalisatie
Wij hebben hebben de specialisten in huis voor technische optimalisatie.
Hiermee wordt de technische kant van je website verbeterd voor een fijne bezoekerservaring en om de indexatie van Google te verbeteren. Lees meer…